JIHOO..........

JAG KLARADE TENTAN JAG KLARADE TENTAN!!!!!!! Jisses så skönt. Nu ska jag sälja alla dessa otäcka böcker som hörde till den kursen. Iväg med dem!!!

Storasyster fick kkomma hem igen, hon fick en infektion i kateteringången vid nyckelbenet. Hon har fått antibiotika och när det är läkt ska hon få en port-a-cath inopererad. Det är så bra för man behöver inte sticka henne sen alls. Allt går genom denna.


Cytostatika ges ofta direkt i blodet (intravenöst) genom injektion eller som dropp. För att få en bra och säker tillgång till blodbanan opereras ofta en injektionsport, så kallad port-a-cath, in under huden. Ibland kan en kateter (slang) i stället läggas in i en ven i armen för längre tids bruk. Ibland ges cytostatika direkt i lungsäcken, urinblåsan eller i vätskan runt ryggmärgen.
cancerfonden.se

Idag syr svärmor våra gardiner. Jag köpte  grönt tyg på Jysk och ni som läst min blogg vet att jag och sy inte passar ihop:) Det ska bli kul att göra vårfint trots att våren inte riktigt vill visa sig.


Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Grattis till att du klarade tentan.

skönt att syster får komma hem

Kram Ingrid

2010-05-07 @ 20:09:36
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Grannen

Kollat din blogg. Länge sedan sist. Vad skönt för dig att det finns hjälp för din syster och att tentan äntligen är klar!Det blir en otrolig vår, ska du se!Sköt om dig!

2010-05-08 @ 09:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0