Sissis mirakeldag!!!



Jag har vissa fel och brister (maken är nog överens med mej där!) jag förlägger saker, ni vet, jag lägger dem på ett "säkert" ställe så jag vet exakt var de är!  Och jag kan inte sy. Symaskin har jag, den fick jag av svärmor en gång. Vet inte om det var någon baktanke där, typ: min svärdotter ska sy alla familjen kläder och gardiner! Nä jag bara skojar, hon hade två och tyckte att det var en för mycket!


När jag ska sy, ja det har hänt! Så händer allt jäkelskap på en och samma gång: ingen färg som passar, nålen går av, tråden gör knutor på sig själv, ja u name it!

Vi har bott här i 20 år och jag har tänkt och tänkt att jag skulle ha sol och insektsskydd för fönstret på toa uppe. Sagt och gjort, härom veckan köpte jag sån där mjuk "gardinstång" som man klipper själv och sätter öglor och skruvar själv. Vet ni vad jag menar? Ikväll bestämde jag mej för att sy! Ve och fasa, ta fram vitlöken!!  Jag letade upp tyg, gardinstången, symaskin (som maken satte på bordet) och tråd. Mätte, nålade och sydde. Jungfrus Marias graviditet var inget mirakel att snacka om jämfört med som hände ikväll! Allt funkade! Inga trådar snurrade in sig och mitt mät verktyg, måttband vad är det, en bit guldband stämde exakt! Jag fattar fortfarande inget!!!


Igår gjorde jag och tjejerna flädersaft. Oh vad det luktar gott i kylskåpet. Det står i receptet att det ska stå i 5 dagar men jag har gjort saft i många år, faktiskt, och tre dagar tycker jag är perfekt. Och ja, det går bra att komma och smaka, tidigast torsdag kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0