Citalopram och jag....

Ringde till psyk mottagningen idag för att mina antidep tabletter är slut.  Jag trodde aldrig i livet att jag skulle få börja med den sortens medicin. Men nu vet jag bättre, det kan hända vem som helst och när som helst! Vet att de kallas lyckopiller, jag har själv använt det ordet, men nu vet jag att det verkligen inte stämmer. Man blir bara mer vanlig! Jag vet inte hur länge jag ska behöva ta dem, läkaren säger att 9-12 månader är vanligt, sen börjar man trappa ner.  Vi får väl se.


Nog om det! Vi har haft vår kille här i helgen. I lördags var vi på folkrace. Det var uppskattat. Igår pysslade vi med hästen och han fick rida en sväng.

När han åkt hem tog jag och Per en tur med motorcyklarna. Vi körde rätt länge och det gick väldigt bra. Det var faktiskt riktigt kul! Idag är jag hemma från jobbet, trött, förkyld och allmänt hängig. Fick ändå köra dit imorse för jag hade nycklar de behövde, men sen kröp jag ner i sängen igen och sov till 12, under värsta åskvädret!!  Ha det bra alla!


Kommentarer
Postat av: Åsa

inte trodde jag att jag skulle äta lyckopiller, så i mitt fall väntade jag alldeles för länge innan jag började med dem, som du säger man blir "normal" , inte för jag ska skrämma dej men jag äter fortfarnade inte speciellt stor dos men har försått att så blir det gärna när man gått för länge med depression utan att behandla, jag har försökt vara öppen med att jag äter såna, kanske kan man bidra till att få mer förståelse för att ibland behövs de, hoppas de hjälper dej, kram

2009-08-03 @ 19:45:12
Postat av: Ingrid

Du har visst en egen cykel om jag förstår det rätt.

Vad är det för en ?

jag själv har varit och tittat på flera stycken men kan inte bestämma mig.

Hoppas att dina tabletter hjälper dig. Tänker på dig.

Kram Ingrid

2009-08-03 @ 22:59:19
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: sissi

Jag har en Honda nånting:) Är inte så haj på vad det är...så klok är jag!

2009-08-04 @ 20:40:25
Postat av: sissi

Åsa: Tack för att du delar med dej av dina erfarenheter:)

2009-08-04 @ 20:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0