Frodig grönska..eller

När jag inte mådde så bra, men hade kommit över den värsta deppigheten, funderade jag på vad jag skulle syssla med om jag ínte blev frisk. Funderarde på om jag kunde skriva en bok eller kanske göra trädgården helt oemotståndligt underbar. Skulle jag inte lyckas att komma ut i "verkligheten" igen var jag ju tvungen att ha något att göra här hemma.Nu blev det inte så, tack och lov, men nu när våren börjat visa sig funderar jag verkligen på trädgården. Den är mitt stora intresse (kan man uttrycka sig så!?) Problemet med mej, eller ett av problemen, är att på våren och i början av sommaren går jag in för grönskan med stor energi, men i slutet på sommaren har mitt intresse svalnat. Det som har varit grönt och frodigt blir då visset och tråkigt.Men i år ska jag göra ett nytt försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0