En sammanfattning...

Jag vill verkligen inte var förkyld. Jag vill vara pigg, städa och pyssla men icke sa Nicke. Fast det är klart bättre att ha en förkylning än att vara deprimerad, ha leukemi eller få en hjärnblödning. Ok, jag fortsätter att vara förkyld! Fast inte rent för länge tack!

Annars har de senaste åren bjudit på en massa skit: Jag blev sjuk efter min livmoderoperation. När jag började bli någotsånär vettig igen fick pappa bukspottsinflammation, den var allvarlig men gjorde dock så att han slutade röka och dricka! För första gången i livet har jag en alkoholfri pappa! Han är inte alls lik den jag haft innan.
Sen fick pappa en hjärnblödning. Efter ett tags kämpande kom han tillbaka hem. Sämre balans och blind, nästan, på ena ögat blev följderna av detta. Sen blir storasyster sjuk. Efter en tids trötthet får vi chockbeskedet:akut leukemi! Rädsla och tårar präglade en stor del av livet just då! Efter jobbiga behandlingar och långa sjukhusvistelser i Lund som förresten är ett otroligt underbart sjukhus, visar det sig att syster måste få nya stamceller för att överleva!  Både jag och andra storasystern visar sig vara lämpliga! En otroligt lyckosam tur!!
Det blir jag som ska lämna. Storasyster får genomgå en tuff behandling som slår ut hela hennes immunsystem och jag får ta sprutor två ggr om dagen för att öka ryggmärgens arbete med att få fram stamceller. Efter sex timmars stamcellsskördande var jag klar och syster fick ta emot. Det har gått mkt bra. Idag har hon bara mina stamceller och min blodgrupp men eftersom hon inte har något immunförsvar får hon nya barnvaccinationer. Hon är oxå i Lund en gång i veckan för provtagninar. Hon är pigg och mår bra. Vi håller alla tummar att det fortsätter så! Jag är nu med i Tobiasregistret.

Jag gick färdigt min studie och yrkesvägledar utbildning i juni. I augusti får jag nytt jobb! Jag trivs så helt underbart! Detta arbete passar mig som handen i handsken. Jag är på två högstadieskolor och en gymnasieskola i Simrishamn.

Nu hoppas jag att 2011 blir ett toppenår för mig och mina närmaste!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen din blogg!ärlig och alldeles i verkligheten!massor av kramar kära,fina kvinna.

2011-07-10 @ 21:11:27
Postat av: Anonym

Från din kollega och vän Charlotte Reic

2011-07-10 @ 21:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0