Dagen......

Tisdag kväll åkte jag till Lund för att nanna över på patienthotellet. Verkligen en fin service! Jag hade då tagit sprutor morgon och kväll i 3 dagar. Det var faktiskt inte  så farligt att ge sig sjålv sprutor. Det var bara första gången den skulle in i magen som jag var lite skakig men sen var det inga problem.

Onsdag morgon gick jag till heamatologmottagningen där de första tog prover för att se om jag hade många stamceller i blodet. Jag sov en timme sen fick jag besked:där var jättemånga!

In till blodavdelningen där jag fick klä mig i fin sjukhusrock.




Sen ner i bingen för att kopplas med 2 slangar: en i vardera armveck. Det gjorde lite ont men men...

Titta inte Fanny!!!!!!








Mitt blod passerade denna maskin 15 ggr!!! Helt otroligt!



Jag fick lite reaktioner på koaguleringsläkemedelet men efter ett tag kom de på  hur de skulle ge kalcium  så jag slapp dessa reaktioner..som inte var så kul!!!!

6 timmar låg jag så här..fick bli matad och kissa på bäcken! Tjejerna och läkarna var helt otroliga! Systeryster var och hälsade på mej en sväng.

Min syster fick sen mina stamceller i torsdags. Nu är det bara att vänta på hur hennes kropp ställer sig till det hela.

Älskar dej syster!!




Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

duktiga du. Hoppas det går bra.

Kram Ingrid

2010-09-05 @ 21:11:52
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Grannen

Intehelt fel att hjälpa någon annan. Detkänns alltid bra. Hoppas nu bara att det hjälper henne.

2010-09-06 @ 10:50:34
Postat av: Ulrika

Hoppas verkligen att dina stamceller gör susen!

2010-09-08 @ 15:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0