Oh vad äckligt......

Ni som läser min blogg vet vid det här laget att jag hatar möss. Nu är det så att i början på varje höst, som det är nu vare sig vi vill eller inte, så lyckas en och annan mus ta sig in i vårt ventilationssystem. Sen trillar de ner på golvet men förblir innestängda bakom galler. Vi har två såna system och häromdagen började det  lukta musdöd i sovrummet, obs..avböjer mej från roliga kommentarer om dettaJ, och i tv rummet. Då vet vi i vilket av systemet den ligger.

Ikväll bestämde jag mej för att ta bort den och jag lovar..det är inte kul. Utrustad med vantar, två påsar trädda utanpå vantar, ficklampa och en 15-årig dotter som fick verka uppeppande, skred jag till verket. Under ropen, oh va äckligt oh va äckligt, dessa äckelljud var från mej inte från 15åringen! fick jag ut den döda musen. Efter ett par dagars död är den inte mysig att ta i, inte ens med påsar och vantar, jag lovar!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det är en lukt som inte går av för hackor.

jag är inte ett dugg avundsjuk på dig... Nix

Har varit med om död mus i spisen. Han kom in i spisen bet väl i en eltråd och dog för han var ganska grillad.

vi fick plocka isär spisen ..usch vilken lukt.

skönt att ni blev av med döingen.

Du är duktig som kunde göra detta hemska jobb.

Kram Ingrid

2009-09-07 @ 22:24:42
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag brukar också få in möss lite då och då, hade en hel familj vid ett tillfälle. Skillnaden på dig och mig är att jag inte har något emot dem utan plockar dem levande och kör ut med dem i skogen tillsammans med lite mat så de inte ska svälta ihjäl.

2009-09-08 @ 20:22:17
Postat av: Lena

Det kanske är bäst att börja kolla sina råttfällor på vinden. Vi lyckades fånga tre i vintras. De gillar russin har jag kommit på och även mina tomtar var de förtjusta i :(

//Lena

2009-09-08 @ 21:12:35
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0