Blixtar och dunder..magiska under?

Somnade i går kväll till lövgrodornas och näktergalens sång. Det är en underbar konsert att sluta dagen med. vaknade tyvärr av ett helt annat ljud: åskan! Har varit panisk rädd för åskan av en speciell orsak: i slutet på 90-talet, kommer inte riktigt ihåg när, slog blixten ner i vårt hus! Det brann på ovan våningen men elden slocknade av sig själv tack och lov. Maken fick en stöt och fick åka med ambulans till sjukhuset. Som väl var fick han inga men. Brandbilar, ambulans och polsen avlöste varandra. Fy fy fy... 
Flera sommar kvällar efter detta kisade jag upp  på himlen och oroade mig för att det skulle åska. Jag njöt inte precis av dessa somrar!  Till slut bestämde jag mig..detta gick inte längre. Jag började med att ta ner barnen från ovan våningen när jag vaknade av åskans muller ( om det var på natten förstås) de fick nanna i sofforna, sen gick jag ut i uterummet och mötte min rädsla. Detta hjälpte faktiskt och nu för tiden blir jag inte hysterisk men jag tycker fortfarande inte om det!! Annars är det ju ett helt fantastiskt skåde spel!! Eller hur!? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0