Pilten kommer hem

 Jag började rida ganska sent i livet, jag var nog 14-15. Den första ridskolan jag var på låg, ligger ff, i Borrby. När jag var 18 köpte jag min första häst, en halvblods hingst 6 månader gammal, Tintin. Jag red in honom när han var tre år men ett halv år senare fick han avlivas! Han hade inga menisker..heter det så? Alltså ingen stötdämpning lederna. Fy vad ledsen jag var. Det var en underbar häst. Nästa häst hette Estrella och var tävlad i medelsvår dressyr. Hon var efter den kända hästen Flamingo. Hon blev tyvärr sjuk och och ägaren fick ta tillbaka henne.

Under en tid lånade jag hästar, alltid halvblod, men de var sjuka på alla de vis. Bestämde mej för att inte ha halvblod utan köpte ett arabiskt fullblod, Dusty, från ett stuteri utanför Kristianstad. Jissses!! Äntligen hade jag hittat MIN ras. Vilka underbara djur araberna är! Pigga, snälla,starka och ärliga. Han krävde rätt mkt arbete och när jag blev gravid såldes han och jag köpte ett äldre sto, oxå arabiskt fullblod, Shatteera. Hon är mamma till Pilten. Shatteera blev 24 år. Pilten är idag 18 år och har varit utlånad till fodervärd i några år. Han har haft det jätte bra där men nu längtar jag efter honom. Hon som har honom nu har sagt att han är välkommen tillbaka när som helst. Det känns skönt.

Pilten; välkommen hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0