Vingslag

Min pappa åkte in på sjukhuset akut igår kväll. Först i Simrishamn men sedan skickades han med ambulans till Ystad. Jag och min äldsta syster var hos honom. Trots intensiv magsmärta hade han sitt kvinnotycke kvar. Trivdes som fisken i vattnet när skötorskor och en snygg, ung läkare flockades runt honom!

Allt är under kontroll men han ska vara inlagd några dagar. Det tråkiga är att  vi inte får hälsa på honom, de har besöksförbud pga kräksjuka.  Eller..det tråkiga är att han är sjuk så klart. 

Plötsligt slog det mej att föräldrarna börjar bli till åren. Pappa är född -34 och mamma är född -30. Jag är otroligt tacksam för att vi fortfarande har dem kvar.  Pappa har alltid varit en hejare att berätta om sånt som han varit med om. Den ena händelsen otroligare än den andre. Egentligen vet jag inte hur mycket som är sant..kanske allt är sant eller en slags sanning för honom. Han har varit runt i världen när han jobbade på båt och många av historierna kommer från den tiden.

Pappa bor i en lägenhet i Simrishamn. Det häftiga är att han bor i lägenheten som han bodde i som liten! Fast då var de åtta stycken i en tvåa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0