Till havs...

Jag, Fanny och Allis var på Glimmingehus i måndags.  När jag ska vara lite rolig så brukar jag sjunga Till havs med operaröst, det har liksom blivit en kul grej. När det nästan var slut på Glimmingehus så skulle vi alla sjunga denna låt! Gissa om jag blev lycklig! Mina ungdomar bara himlade med ögonen!!  Min allra vackraste, hmm, operaröst fick briljera för fullt! Jag har kopierat av text från deras (Glimmingehus) hemsida:


Skallgång på Stoora Glimminge

Vill du ha riktigt roligt? Följ då med på en vandringsteater genom borgen och dess historia. I succéföreställningen får "herrarna" William Shakespeare och John Dowland, alias Boel Larsson och Ola Citron, återvända till Glimmingehus. I dramat vävs på ett humoristisk vis borgens historia samman med ett rykte om att dessa herrar en gång rest till Glimmingehus med det danska hovet. Sanning eller saga? Spelar det någon roll när dramat väl satt igång?




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Lite svårt att läsa texten från Glimmingehus.

men det gick om man ändrade ställning på kroppen...hi hi hi..Ens barn tycker alltid att man är pinsam när man gör något som inte är så vanligt.

Men mitt förslag är att ..sjung du vidare med din operaröst det förgyller dagen.

Kram Ingrid

ps. Om du trycker på Knappen där det står "Följ Bloggen" så kommer du till deras sida och där står det precis hur du ska göra.

Även en liten film finns där som du kan titta på.

Lycka till!!!

Du får gärna fråga igen om du inte kan.

2009-07-31 @ 19:07:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0